De voetbal vereniging vv Wolfersveen is op 1 november 1947 opgericht. Waar eerst in een weiland van de fam. Visschers in de Veldhoek het voetballen werd beoefend, ligt er nu aan de Ruurloseweg een heus Stadion, “Stadion De Stikke Bocht”. In de begin jaren werd er gespeeld in een zwarte broek en een wit hemd, dit is tot vandaag de dag zo gebleven, alleen de hemdjes zijn vervangen door mooie teneu’s, die door sponsoren beschikbaar zijn gesteld.

Enkele personen van het eerste uur waren o.a. : B Bargerman, L. Visschers, E.J Visschers, A.J. Dolleman, G.J. Wisselink en J.B. Munsterman. In eerste instantie werd besloten om de voetbal vereniging D.E.S. te noemen, Door Eendracht Sterk.  Bij inschrijving bleek deze naam al te bestaan, en zo werd de vereniging onder vv Wolfersveen ingeschreven bij de bond.

In seizoen 1948/49 werd er gevoetbalt op de plek waar we nu nog steeds voetballen, namelijk op het terrein van de fam. Susebeek. Het kleedlokaal was de “deale”van de fam. Susebeek, het omkleden gebeurde tussen de dieren. Na de wedstrijd kon men zich wassen bij de “pompe’en de kleding was meestal warm gehouden door de katten. Dit seizoen waren er 58 leden, 44 senioren en 14 jeugd leden.

Momenteel kent de vereniging 205 leden, waarvan er 100 senioren en 105 jeugd leden. De senioren kennen 5 teams. 3 heren en 2 dames teams. De jeugd heeft momenteel 6 teams, 1 F pupillen, 2 E pupillen, 1 D pupillen, 1 C junioren, 1 B junioren teams. Wij willen als vereniging in de buurtschap Wolfersveen het verenigings leven centraal stellen, zodat iedereen er plezier en genoegen kan vinden.

Je stopt niet bij een voetbalvereniging omdat je te oud wordt, je wordt oud als je stopt bij een voetbalvereniging